Porast cijena bio je neizbježan

Korekcije cijena javnog gradskog prijevoza i vode utemeljene su na promjenama nastalim u gospodarstvu u protekle četiri godine, prvenstveno povećanju cijena energenata, te investicijama u moderan ZET-ov vozni park. Molimo građane za razumijevanje  jer povećanje cijena bila je nužnost bez koje više ne bismo mogli kvalitetno pružati usluge kao do sada- odgovorila je danas članica Uprave Zagrebačkog holdinga d.o.o. Alenka Košiša Čičin-Šain u emisiji Radio Sljemena „Zagrebački razgovori“ na pitanje o razlozima donošenja Odluke o novim cijenama.

Detaljno je pojasnila i strukturu nove cijene vode, naglašavajući kako je povećana naknada za razvoj. Nju će podružnica Vodoopskrba i odvodnja upotrijebiti za obnovu, na nekim mjestima u gradu, dotrajale mrežne infrastrukture, što će uvelike povećati  kvalitetu usluge kao i same vode. Naknada za kućanstva i ostale korisnike sada će iznositi 30 lipa po kubičnom metru za isporučenu vodu, a 70 lipa za odvodnju otpadne vode.

Fiksni dio cijene vode



-Nova cijena vode iznosi 13,46 kuna po kubičnom metru, a prije korekcije iznosila je 11,22 kune. Važno je naglasiti da je jedan od razloga za povećanje i uvođenje fiksnog  dijela cijene usluga, što je bila nužnost zbog usklađivanja s novim zakonskim regulativama.  Zagreb je do sada bio jedini grad koji nije imao fiksni dio, a on je namijenjen za redovite troškove očitavanja, priključke te izdavanje računa. Pored toga, dio povećanog dijela cijene ide u pročistač otpadnih voda, a tu se Holding nalazi samo u ulozi karike koja naplaćuje uslugu  i novac transferira dalje. Treba reći i to da je Vlada RH,  smanjenjem PDV-a na isporuku vode na 10 posto, učinila puno za rasterećenje privrede, a mi smo sa svoje strane, izjednačili cijene usluge opskbe pitkom vodom i usluge odvodnje  za gospodarstvo i kućanstva te time dali svoj doprinos u pomoći hrvatskoj ekonomiji- nastavila je Alenka Košiša Čičin-Šain.

Cijene ZET-ovih usluga nisu se mijenjale pune četiri godine, nastavlja članica Uprave Zagrebačkog holdinga, a istovremeno je obnovljen vozni park ZET-a, s najnovijih 142 niskopodnih tramvaja te 249 niskopodnih, klimatiziranih autobusa, čime se Zagreb može uspoređivati s većim i bogatijim gradovima u Europi.

-Određene kategorije građana imale su besplatan prijevoz i logično je da su se naučili na ovakve pogodnosti, no svi građani bi trebali shvatiti da se javni prijevoz mora plaćati, kao i svuda u svijetu. Također, svima bi trebalo postati geslo da je najskuplja vožnja  bez karte. S druge strane, cijene usluga javnog prijevoza ne mogu ostati na istoj razini, kada istovremeno cijene benzina drastično rastu. Za ilustraciju recimo da je cijena dizel goriva 2006. godine iznosila oko 6 kuna, a danas je ta cijena preko deset kuna s tendencijom rasta. Unatoč povećanju zagrebački javni prijevoz i dalje ostaje cjenovno povoljniji od prijevoza u drugim većim gradovima u Hrvatskoj- rekla je Alenka Košiša Čičin –Šain.

Unatoč povećanju cijena ZET-a, u emisiju se javila slušateljica koja je, kako kaže, nakon 40 godina korištenja usluga javnog gradskog prijevoza u gradu, iznimno zadovoljna Zagrebačkim električnim tramvajem.

O pregovorima sa Sindikatima Zagrebačkog holdinga o kolektivnom ugovoru, članica Uprave je rekla kako do sad još uvijek nije postignut odgovarajući dogovor, no da se pregovori i dalje nastavljaju.