Izložba "Onaj koji zna da zna, još ne zna kako znati"

"ONAJ KOJI ZNA DA ZNA, JOŠ NE ZNA KAKO ZNATI"
Bertolt Brecht, 1938.

Otvorenje izložbe: četvrtak, 09.04.2009 u 20.00 sati
Vodstvo kroz izložbu: u 19.00 sati

Pozivnica za izložbu

Izložba "Onaj koji zna da zna, još ne zna kako znati"
druga je u seriji izložbi u izravnom dijalogu s 11. Istanbulskim bijenalom, s ciljem otvaranja procesa pripreme Istanbulskog bijenala kao kontinuirane platforme događanja.

Tijekom 2009. u galeriji Nova bit će predstavljeni sudionici bijenala serijama događanja koja obuhvaćaju izložbe, projekcije i razgovore. 11. Istanbulski bijenale nazvan je "What Keeps Mankind Alive/Od čega čovjek živi?", a naslov je preuzet iz prosvjedne pjesme koja zatvara drugi čin "Opere za tri groša" Bertolta Brechta. Brechtov song "Od čega čovjek živi?" polazište je izložbe koja će u širokom kontekstu postaviti niz urgentnih društvenih i ekonomskih pitanja, te pitanja društvene pozicije umjetnosti i njezinih dosega u uvjetima suvremenog kapitalizma.

Izložba "Onaj koji zna da zna, još ne zna kako znati" okuplja radove trijuumjetnica mlađe generacije:
  • Jumane Abboud,
  • Ioane Nemes i
  • Jinoos Taghizadeh.
Jumana Emil Abboud je multimedijalna umjetnica čiji rad na kreativan način spaja crtež, video i performance. Rođena je 1971, živi i radi u Jeruzalemu.
U svojim serijama crteža istražuje žensko tijelo kao metaforu koja reflektira različita osobna iskustva i socijalne fenomene. Bogata ikonika serije crteža poseže za vizualnim referencama koje uz osobno iskustvo koriste motive religijskih konotacija, folklora i literature. U Galeriji Nova umjetnica će predstaviti seriju crteža "Sainthood and the Sanity-hood" (1999-2000) u kojima kao polazište za razvijanje vlastitog "hijeroglifskog" vizualnog jezika opsesivno koristi ikonografiju ženskih svetica. Uz seriju crteža umjetnica će predstaviti i dva videorada, "Krijumčarenje limuna" (2006) i "Nar" (2005). "Krijumčarenje limuna" je video u kojem umjetnica bilježi socijalnu realnost kontrolnih točaka na putu iz Jeruzalema u Ramalu. "Krijumčareći" u nekoliko navrata čitavo stablo limuna, umjetnica komentira apsurd i gorčinu palestinske svakodnevice. U videu "Nar" umjetnica koštice nara ritualno i opsesivno vraća natrag u koru. Rad je metafora o pokušaju povratka i vraćanje ravnoteže, o iscrpljavanju i nemogućnosti ispunjenja zadataka.

Ioana Nemes je multimedijalna umjetnica rođena 1979, živi i radi u Bukureštu.
Njezin dugoročni projekt "Mjesečne evaluacije", čiji će segment predstaviti u Galeriji Nova, blisko je vezan za sam razlog njezina bavljenja umjetnošću. Do ozljede koljena koja je okončala njezinu sportsku karijeru. Ioana Nemes profesionalno se bavila rukometom, a nakon tog iskustva odlučila je baviti se umjetnošću. Projekt "Mjesečne evaluacije" složen je sustav koji autorefleksivno bilježi stanja koje umjetnica svakodnevno prolazi. Projekt je nadahnut idejama Virginije Woolf o razumijevanju toka vremena i teorijom boja koju je razvio švicarski psiholog Max Lüscher. Ioana Nemes razvila je vlastiti sustav samopromatranja koji uzima u obzir pet parametara: fizički, emocionalni, intelektualni, financijski i faktor sreće. Od 2005 godine umjetnica svaki dan analizira prema ovim parametrima, dodijeljujući im odgovarajuću boju i citat, te stvarajući tako svojevrsnu dnevničku arhivu. "Mjesečne evaluacije" opisuju generička iskustva koja se odnose na rad, ambiciju, napredak i sreću, no umjesto statične slike identiteta nudi nam mnogostruke načine pregovaranja i kodiranja realnosti.

Jinoos Taghizadeh je multimedijalna umjetnica, rođena 1971, živi i radi u Teheranu.
Jinoos Taghizadeh često se izrazava u mediju kolaža, a u Galeriji Nova predstavit će seriju kolaža i radova na papiru koji se na različite načine referiraju na 30. obljetnicu islamske revolucije. Umjetnica jukstaponira iranske novine koje komentiraju uspon Ajatolaha Homeinija sa paradigmatskim slikama zapadne povijesti umjetnosti, poput noćnih mora Hieronymousa Boscha, idiličnih scena Breugelovih prikaza flamanskih seljaka i slikarstva Francuske revolucije Jacques-Louisa Davida. Na svakom od tih prikaza umjetnica superimponira fragmentirane dvosmislene geste koje formiraju ruke otvorenih dlanova, raširenih prstiju ili stisnutih šaka. Jinoos Taghizadeh razvija tehnike kolažiranja koje se realiziraju na različitim razinama: oni ukazuju na ironične nesrazmjere obećanja revolucije i represivnost političke zbilje, dok uporaba holograma u njezinim radovima sugerira površnost reprezentacije same, koja se mijenja ovisno o poziciji gledatelja i kvaliteti svjetla, sugerirajući različite interpretacije.

Umjetnice će na otvorenju predstaviti svoje radove.
Izložba ostaje otvorena do 20/05/2009.

Podrška:

 

Sva događanja u Galeriji Nova suorganiziraju WHW i AGM