Gotovo sve podružnice posluju pozitivno

O aktualnom poslovanju, uštedama na troškovima, odnosima s Gradom, Kolektivnom ugovoru, Centru za korisnike te poslovnim planovima u Zagrebačkom holdingu d.o.o. u današnjoj  emisiji Radio Sljemena „Zagrebački razgovori“ govorio je predsjednik Uprave Ivo Čović.

Istaknuo je kako je za poslovanje Zagrebačkog holdinga najvažnije da građani, odnosno korisnici usluga, budu zadovoljni pruženom uslugom i interaktivnom komunikacijom.  Zbog toga je, rekao je,  prije nekoliko mjeseci i otvoren Centar za korisnike u Ulici grada Vukovara 41, kako bi građani na jednom mjestu mogli platiti Holdingove usluge bez naknade te dobiti sve potrebne informacije vezane za Holding. Čović je pozvao sve građane da  dolaze u Centar te da se sa svojim upitima slobodno javljaju u Odjel za odnose s javnošću. Pohvalio se također, kako se broj prigovora građana počeo smanjivati, što je svakako jedan od pokazatelja  zadovoljstva građana uslugama.

Predsjednik Uprave se osvrnuo i na nedavne prozivke pristigle iz Gradskog poglavarstva na račun poslovanja tvrtke, naglasivši kako Holding u ovim teškim recesijskim vremenima više ne ostvaruje gubitak iz redovitog poslovanja te je uspio smanjiti troškove za 82 milijuna kuna. Gotovo sve  podružnice, kaže, posluju pozitivno, a najveće gubitke ima ZET, prvenstveno zbog smanjenja gradskih subvencija, iako je u Ugovoru koji Holding ima s Gradom, vrlo jasno definirano koliko je gradska Uprava dužna isplaćivati Holdingu za javni prijevoz.  Za podsjetnik, troškovi ZET-a godišnje iznose 1,4 milijarde kuna. Od prodaje karata uprihoduje se oko 300 milijuna kuna, dok je ostatak, prema spomenutom Ugovoru, dužan osigurati Grad. U praksi je to ipak, ističe Čović,  sasvim drugačije.

- Grad nam umjesto 1,1 milijardu kuna isplaćuje 600 milijuna kuna, a prema gradonačelnikovom prijedlogu proračuna za 2012. koji ide u prvo čitanje, vidljivo je da su subvencije za ZET dodatno smanjene na 520 milijuna kuna. Nadam se da ovaj prijedlog neće proći te da će se gradski zastupnici ponijeti odgovorno. Unatoč, ovim problemima, Zagrebački holding je postigao uravnoteženost prihoda i rashoda, a gubitak bilježi isključivo zbog kreditnih obveza nastalih 2006. i 2007. godine. Moguće je da je jedan od razlog prozivki iz Grada upućenih na nedavnoj konferenciji za medije i moje pismo poslano na adresu Gradskog poglavarstva  4. studenog ove godine u kojem sam, među ostalim,  uputio zahtjev za proračunska sredstva za 2012. godinu te plaćanje usluga koje smo izvršili, a na osnovi Ugovora  potpisanog s Gradom. Kritike na poslovanje mogu biti i te kako poticajne ukoliko su konstruktivne. Međutim, ovdje je riječ o očiglednim spinovima  iz Grada kojima se želi  sugerirati da je poslovanje Grada racionalno, a Holdingovo nije. No, brojke govore upravo suprotno. Samo na primjeru broja zaposlenika može se vidjeti kako je u Holdingu broj zaposlenika u padu, dok u Gradu neprestano raste- objasnio je Ivo Čović.

Na upit građana zašto se odvoz smeća još uvijek naplaćuje po kvadraturi , a ne po količini smeća, predsjednik Uprave je najavio kako je prijedlog novog obračuna poslan nadležnom gradskom Uredu te da je sve još u proceduri.

-Riječ je o vrlo složenoj radnji prvenstveno zbog  definiranja kako će se mjeriti količina smeća. To je lako odrediti za kućanstvo u samostojećoj kući, no na primjer u Mamutici je to znatno veći problem. Novi sustav obračuna krenut će u sljedećoj godini.- rekao je Ivo Čović

Jubilarne nagrade za zaposlenike, zagarantirane Kolektivnim ugovorom, kojeg je 2007. potpisao gradonačelnik Milan Bandić, bit će, kaže Čović, isplaćene. Unatoč krizi, nastavlja, potpisani Ugovor ne može se negirati, a Sindikati, koji su pristali na korekcije Ugovora po pitanju regresa i božićnica, za sada još uvijek ne žele pristati na smanjenje iznosa nagrada.