Korisnici usluga uvijek na prvom mjestu

Ugovorni odnosi s Gradom Zagrebom, problem parkiranja, prodaja stanova u Novom Jelkovcu te otvaranje Centra za korisnike neke su od tema o kojima je u današnjoj emisiji Zagrebački razgovori Radio Sljemena govorio Ivo Čović, predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga.

Sagledavajući sveukupan odnos s Gradom Zagrebom, predsjednik Uprave ustvrdio je da unatoč recesiji i manjem dotoku novca iz proračuna kvaliteta usluga koje pruža Zagrebački holding nije pala. Ona je na zadovoljavajućoj razini, a Holding i nadalje ulaže napore da bude još bolja. Pri tom je istaknuo da niti jedna usluga nije poskupjela u protekle tri godine, a dotok novca iz gradskog proračuna je manji.

Kao primjer naveo je podružnice Zrinjevac i Čistoća, koje imaju ugovorni odnos s Gradom, i koje odrađuju više posla nego ranijih godina.

- Nameću se zahtjevi da budemo efikasniji i racionalniji i da napravimo više posla, dok istodobno svaka od navedenih podružnica ima na raspolaganju čak 30-ak milijuna kuna sredstava manje.

Većina otvorenih pitanja vezanih za poslovni odnos s Gradom Zagrebom ipak je riješena, tako da su potraživanja Holdinga od Grada na najnižoj razini u posljednje 3-4 godine, na razini koja je poslovno prihvatljiva.

Još dva velika neriješena pitanja
Preostala su još dva velika neriješena pitanja. Jedno od njih je financiranje javnoga gradskog prijevoza gdje nije napravljen velik pomak. Pozitivnim je ocijenio promjenu u smislu ponovnog sagledavanja instituta besplatnog prijevoza. Temeljem nastojanja Zagrebačkog holdinga svaki će putnik imati kartu prilikom vožnje, dok će korisnici besplatnog prijevoza biti evidentirani i Grad će za njih plaćati razliku.

Drugi velik problem je financiranje sportskih objekata jer su, kako je rekao, sredstva koja Holding dobije iz proračuna nedostatna. Redovito nedostaje 60-ak milijuna kuna godišnje da bi taj sustav funkcionirao.

- Inzistiram da se sve što se radi treba na korektan način ugovoriti. Tada je lakše ocijeniti što se dogodilo, je li netko ispuno svoju obvezu. U tom smislu voditelj Podružnice Upravljanje sportskim objektima Ivo Erić i ovaj je tjedan, po tko zna koji put, u Gradskoj upravi nastojao da se takav ugovor definira i potpiše te da od 1. siječnja sljedeće godine imamo jasnu situaciju - koji su objekti kojima Holding upravlja, pod kakvim uvjetima i uz kakvu nadoknadu.

Napomenuo je da Holding upravlja s 20 značajnih sportskih objekata, a još je stotinjak objekata za koje Grad objektivno nema do kraja definiranu svoju politiku upravljanja.

Problem parkiranja riješiti koncesijom
Osvrnuo se i na uvijek goruće pitanje parkiranja istaknuvši pri tom da je problem parkiranja u Gradu Zagrebu jedinstven u svijetu. Rješenje koje se godinama stvaralo nije ugodno niti vozačima, niti Gradskoj upravi, a niti Zagrebačkom holdingu, koji je u svemu tome samo servis.

Jer Holding nema nikakvog utjecaja ni na određivanje zona parkiranja, cijena i pravila koja se primjenjuju. Jedini pravi način pristupa tom problemu je, prema riječima Ive Čovića, da se dobro promisli što se želi te da se sklopi koncesijski ugovor između Gradske uprave i podružnice Zagrebparking te da se sve nadležnosti oko lokacija i cijena definiraju tim ugovorom.

Najbolji uvjeti na tržištu nekretnina  

Optimističnim je ocijenio pomake u prodaji stanova u Novom Jelkovcu, gdje je u proteklih šest mjeseci prodano 80-ak stanova, što je puno bolje nego u prošloj godini. To je svojevrstan pokazatelj da se stanje na tržištu nekretnina popravlja. Uz to uvjeti za kupnju stanova u Novom Jelkovcu daleko su najbolji na tržištu, i po cijeni i po kvaliteti. Cijena stana kreće se već od 1041 EUR-a.

Podsjetio je i da su osigurani krediti po vrlo jednostavnim procedurama u 4 vodeće banke. Također je osnovan Jamstveni fond koji građanima omogućuje da u slučaju gubitka posla ili prihoda, 18 mjeseci stave svoje obveze u stanje mirovanja, na način da plaćaju samo kamatu, a glavnica miruje s tim da se rok za otplatu kredita produljuje za to razdoblje.

Sve na jednom mjestu
Otvorenje Centra za korisnike u petak, 1. srpnja u Vukovarskoj 41, prema riječima predsjednika Uprave početak je oživotvorenja poslovne misije koja se želi usaditi svima u Zagrebačkom holdingu - da su građani, korisnici naših usluga na prvom mjestu i da se moraju poduzeti sve mjere da građani što jednostavnije rješavaju svoj poslovni odnos sa Zagrebačkim holdingom.
- To je naš značajan iskorak ali je to ipak početak procesa. Ono sve što smo mogli tehnički osigurati - plaćanje računa, dobivanje informacija, kupnja stanova, tramvajskih karata, to građani već tamo mogu dobiti. Ali u konačnici, kroz ovaj Centar za korisnike i ako bude potrebe za još nekoliko njih u drugim dijelovima grada, u konačnici je naša želja da sve što građani trebaju, a vezano je za poslovanje Holdinga, rješavaju na jednom mjestu bez velikog šetanja po Gradu - zaključio je Ivo Čović.