Sanacija klizišta i na 12 stupnjeva ispod ništice

17. prosinca 2010. - Asfaltiranjem završnog sloja kolnika u petak, 17. prosinca oko 15 sati, radnici Nadcestarije 4 Zagrebačkih cesta završili su sanaciju klizišta na dijelu Sljemenske ceste, od odvojka prema Medvedgradu do Prilaza Kraljičinom zdencu (Šestinski lagvić). Radovi su započeli u ponedjeljak, 13. prosinca i unatoč gotovo ekstremnim vremenskim uvjetima završili su u predviđenom roku.

Prema riječima rukovoditelja Nadcestarije 4, Darka Štefana, cijeli tjedan je bilo izuzetno hladno, a u četvrtak, 16. prosinca uvjeti za rad bili su gotovo katastrofalni. Puhao je hladan vjetar i povremeno padao snijeg, tako da se temperatura spustila na 12 stupnjeva ispod ništice. No bez obzira na teške radne uvjete, radovi su obavljeni u gotovo rekordnom roku. Na samom gradilištu saznajemo da je sanacija klizišta tek privremeno rješenje.

- Redovnim obilaskom ustanovljeno je oštećenje 30-tak metara kolnika uzrokovano klizanjem podloge. Budući da za kompletnu sanaciju treba izraditi projekt sa statičkim proračunima, pristupili smo privremenoj sanaciji oštećenog kolnika, što uključuje skidanje oštećenog sloja do 80 centimetara dubine, stabiliziranje klizne plohe dreniranjem i ojačavanjem podloge te izradu nove nosive konstrukcije. Jučer su postavljeni rubnjaci i obavljeni završni radovi da bi danas mogli započeti s asfaltiranjem. Međutim, sa zadnjom fazom radova mogli smo krenuti tek oko 11 sati, odnosno nakon što je dovoljno „zatoplilo“, kaže Darko.

No unatoč hladnoći dečki se uopće ne žale na uvjete rada. Kažu, radi se od 7 ujutro pa ako treba i do mraka. Obavezno uz gradilište zapale vatru oko koje se pokušaju ugrijati kada se više ne može izdržati na hladnoći. Nisu odveć razgovorljivi jer, kako kažu, bez obzira na vremenske uvjete posao se mora odraditi.

I zimi mnogo posla za cestare
A ovi radovi samo su jedni u nizu koje radnici podružnice obavljaju tijekom zimskih mjeseci. Građevincima je, saznajemo, tijekom zime, kada su ekstremni vremenskih uvjeti, primarno napraviti remont strojeva i postrojenja da bi spremni dočekali novu sezonu. Osim toga, zimi uobičajeno obavljaju sve radove koje dozvoljavaju niske temperature, poput popravka kolnika hladnim asfaltom (HAM-hladna asfaltna masa), sanacije propada na kolniku i rješavanje odvodnje. I naravno, tijekom snježnih nepogoda angažirani su i u Zimskoj službi.

- Radnici nadcestarije također reagiraju i na pozive građana koji nas telefonom ili elektroničkom poštom obavještavaju o oštećenjima na cestama ili javljaju primjedbe. Uobičajeno po dojavi interveniramo na terenu, odnosno naša ekipa utvrdi obim potrebnih radova. Potom o svemu obavještavamo nadzornog inženjera koji mora biti upućen u radove koje izvodimo i sredstva koja su za to potrebna. Tek nakon toga pristupamo sanaciji - zaključuje Darko.

Takvih je intervencija mnogo, kaže, a prava zima još nije niti počela.