Tržnice Zagreb - 160 godina na usluzi građanima

Tržnice Zagreb ove godine bilježe impresivnih 160 godina postojanja.  Početak rada zagrebačkih tržnica  smatra se godina 1850. kada su se Gradec i Kaptol ujedinili u jedinstvenu gradsku cjelinu pod nazivom Grad Zagreb.

Današnja podružnica Zagrebačkog holdinga d.o.o. tijekom vremena mijenjala je lokacije i nazive, no jedno je ostalo isto. Građani Grada Zagreba više od stoljeća na štandovima i klupama, natkrivenim suncobranima  sa šestinskim uzorkom, svakodnevno mogu kupiti svježe namirnice, provjerene kvalitete.

Stoga nimalo ne čudi da su tržnice i danas jedna od najposjećenijih mjesta u Zagrebu, a  raznolika ponuda proizvoda, boja, zvukova i mirisa koji struje zagrebačkim  tržnicama  predstavljaju i prvorazrednu turističku atrakciju. Gotovo da nema turista koji ne posjeti barem jednu zagrebačku tržnicu.

Maloprodajne prostore tržnica prvenstveno zauzimaju domaći proizvođači s ponudom vlastitih, svježih, domaćih proizvoda. Upravo ti proizvodi temelj su gastronomske ponude Zagreba.

Uz tržnice na malo dio podružnice Tržnice Zagreb su i Veletržnica, Hladnjača i Zelena tržnica koji svojom ponudom voća, povrća, mesa i ribe zadovoljavaju ne samo potrebe Zagreba nego i cijele sjeverozapadne Hrvatske.

Iako se početak rada Tržnica Zagreb smatra 1850.godina, tradicija trgovanja svježim namirnicama započela je  davne 1242. godine.  Tada se kralj Bela IV, bježeći pred Tatarima, sklonio u kulu Lotrščak na Gornjem gradu, tadašnjem  Gradecu, a kao zahvalu za spašeni život hrvatsko- ugarski kralj Gradecu daje status slobodnog kraljevskog grada. Upravo od toga dana Gradec ima pravo organizirati sajmište, a sajmišnu tradiciju Gradeca kasnije nastavljaju tržnice Grada Zagreba.

Prva zagrebačka tržnica 1850. godine nalazila se ispred Katedrale, točnije kod Kaptolske kleti, da bi koncem 19. stoljeća bila preseljena na Trg bana Josipa Jelačića. Godine 1928. Gradsko poglavarstvo osniva poduzeće Tržnice Zagreb.

Nakon Drugog svjetskog rata, usporedo s povećanjem Grada rastao je i broj zagrebačkih tržnica. Od 2000. godine, pojavom megashopova na Tržnicama Zagreb mijenja se struktura; sve je manje prodavača, a sve više proizvođača. To pridonosi stvaranju imidža tržnica kao mjesta gdje se prodaju domaći, svježi i kvalitetni proizvodi.
 
FOTO GALERIJA